آپلود عکس
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

http://www.kanoon.ir/FileRepository/ImageUpload/290316/nf00192754-1.png



:: موضوعات مرتبط: بخش عمومی , بازی و سرگرمی , مذهبی و فرهنگی , کتاب و مجلات الکترونیکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : علی چاوشی مرند
ت : پنج شنبه 22 اسفند 1392
.

سرعت دقیق نور در قرآن. چند سال است که علم توانسته سرعت نور را اندازه گیری کند؟ این را بخوانید. جالب است و قابل تامل سوره معارج آیه 4): تَعْرُجُ الْمَلَئكةُ وَ الرُّوحُ إِلَیْهِ فى یَوْمٍ كانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِینَ أَلْف سنَةٍ ترجمه: فرشتگان و روح (فرشته مخصوص ) به سوى او عروج مى كنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است گفته شده وقتی فرشته ها حرکت میکنند برای آنها یک روز زمان میبرد ولی برای انسانها پنجاه هزار سال طول میکشد! یعنی قرآن 1400 سال پیش با یک پیامبر که از نظر آکادمیکی بیسواد بوده،گفته زمان نسبی است و بستگی به دید طرف دارد، فرشته یک روز احساس میکند وانسان پنجاه هزار سال! حالا چرا 50000 ؟؟؟ طبق نظریه نسبیت وقتی چیزی سرعت بگیرد زمان برای او به نسبت ما کند احساس میشود و در دید ما خیلی طول میکشد. زمان برای فرشته های در حال حرکت یک روز است و برای ما 50000 سال،خوب نظرتون چیه که برعکس عمل کنیم و سرعت یک فرشته قرآن را در حرکت به دست آوریم؟ به عکس زیر دقت کنید فرمول سرعت بر اساس انبساط رو براتون آوردیم http://www.lxb.ir/userfiles/pimage/59780034wef.jpg سال های قمری حدود 354 روز دارند یعنی میزان اختلاف زمان ما با یک فرشته در حال حرکت 50000*354 است. پس جایگزین میکنیم: میبینیم که عدد حاصل میشه299792458 یعنی دقیقا سرعت نور در خلا طبق قرآن،آفریدگان سه دسته اند: انسان که از خاک است و جن که از آتش است و فرشته که از نور است! به نظر شما گفته قرآن تصادفیست؟



:: موضوعات مرتبط: بخش عمومی , مذهبی و فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : علی چاوشی مرند
ت : پنج شنبه 22 اسفند 1392
.

اینکه شما بدانید برای اسمتان رنگ مخصوصی وجود دارد و می‌توانید راز شخصیتی خود را از لا به لای آن دریابید! باید بسیار جالب و هیجان انگیز باشد…

به گفته روانشناسان همه ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و به عبارت دیگر (خود) واقعی مان را با این رنگها نشان می دهیم. برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود دارد. که می‌تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد.جالب است نه؟! اینکه شما بدانید برای اسمتان رنگ مخصوصی وجود دارد و می‌توانید راز شخصیتی خود را از لا به لای آن دریابید! باید بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید:


رنگهای هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از:

قرمز: ۱ ش ج س الف
نارنجی:‌ ‌‌‌۲ ت ث ک بزرد: ۳ ی ل ص ضسبز: ‌۴ و م د ژ
آبی: ۵ چ ن ط ظ
نیلی: ۶ ح خ ف -بنفش: ۷ ع پ غ -صورتی: ۸ ز ق ه -طلایی: ۹ ر ذ گ -

برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا شوید یک مثال می‌آوریم بدین شکل که اسم و فامیل خودرا روی برگه کاغذی می‌نویسید و بر اساس حروف و اعداد ذکر شده برای هر کدام،به رنگ مربوطه دست پیدا می‌کنید.

مثال : لیلا جلالی

ل۳ ی۳ ل۳ الف۱ ج۱ ل۳ الف۱ ل۳ ی۳

سپس اعداد را با هم جمع می‌کنیم:

۲۱=۳+۳+۱+۳+۱+۱+۳+۳+۳

باز هم دو عدد را با هم جمع می‌کنیم:

۳=۱+۲ عدد ۳ مربوط به رنگ زرد است. 

حال میتوانید مشخصات خود را بخوانید البته در ادامه ی مطلب=====>

 

نظر یادتون نره 

صورتی

دارای قدرت جسمی بالایی هستید بخاطر اراده ی بالایی که دارید میتوانید رویاهایتان را به راحتی به واقعیت تبدیل کنید. با مسئولیت ها به راحتی کنار می‌آیید و می‌توانید دیگران را در حل مشکلاتشان راهنمایی کنید.از نظر عاطفی فردی قوی و عمیق هستید.صمیمیت بیش از اندازه با دیگران سخت است.

قرمز

بسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران هم مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است.همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعالیت بپردازید و مورد توجه قرار بگیرید.بسیار خونگرم هستید و بسادگی تحریک می‌شوید. ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین بهانه ای اخمهایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید.باید سعی کنید که از انرژی فوق العاده تان در جهت مثبت استفاده کنید.

زرد

بسیار تیز هوش هستید.شخصیتی بسیار خوش بین و فعال دارید. هرگز در ابراز آنچه می‌خواهید بر زبان بیاورید کم نمی آورید.بخاطر زنده دلی ابتکار و مستعد بودنتان در بر قراری ارتباطی خوب با دیگران همیشه دور و برتان پر از دوستان مختلف خواهد بود.با وجودی که روحیه ی بسیار شادی دارید هرگز احساس رضایت نخواهید کرد مگر اینکه شادیهایتان را با دیگران تقسیم کنید.تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیل و تجسم بیش از اندازه تان است که گاهی شمارا در خود غرق می کند!اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی هدایت کنید در آخرخواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی مشخص شروع کرده اید ناتمام مانده اند.

طلایی

در هر چیزی فقط حد بالای آن می تواند رضایت خاطر شمارا بر آورده کند. از طرف دیگر رفتار و کلامتان چنان جذابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود ولی شیفته تان نشود. دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر قابل توصیف است. به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید. می توانید معلم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید.شرایط منفی را می توانید به بهترین موقعیت ها تبدیل کنید.

نیلی

زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد. با عشق و علاقه ای که به پاکی و زیبایی های دنیا دارید می‌توانید توان و شادی فوق العاده ای به افراد افسرده ببخشید .علاوه بر روحیه و شخصیت نوع دوست و انسان پروری که دارید ازیک حس ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می‌توانید براحتی از مشکلات مردم با خبر شوید.

سبز

برای شما خیلی مهم است که برنامه روزانه داشته باشید.نظم و انضباط برایتان اهمیت زیادی دارد.بندرت ممکن است زنگیتان آشفته و بی هدف باشد. دیگران اغلب برای گرفتن راهنماییهای جدی نزد شما می‌آیند.برای حل مشکلات دیگران بشدت حرص می‌خورید.تکامل شخصیتی برایتان بسیار حائض اهمیت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست بر نمی‌دارید. ترجیح می‌دهید بجای از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن روی هدف ثابتی به فعالیت بپردازید.

بنفش

عاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل عشق به علوم ماوراء الطبیعه در شما به حد کافی رشد کرده است.این باعث شده به رشته هایی چون فلسفه روی آورید هیچ اتفاقی را به راحتی قبول نمی‌کنید. مگر آنکه خودتان آنرا شخصا تجربه کرده باشید .برای حل مشکلات نیز راه حل را در درون خود می جویید. عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با دیگران کمی برایتان مشکل است.

آبی

به احتمال قوی دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می‌دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجه هستید.آزادی برایتان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی‌توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم شود و یا زیر نظر قرار دارید. اگر این همه دنبال تنوع هستید به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید وبرای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی هایش برای شما ارزشی فوق العاده دارد.

نارنجی

شوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید باعث شده محبوب دیگران باشید. دیگران از بودن با شما لذت برده و انرژی مثبت میگیرند.سعی می‌کنید همیشه لیوان را از نیمه پر آن ببینید و با بذله گویی خاص خود محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده کمک به دیگران هستید . رنگین کمان زندگی تان را دوست دارید تا زندگی را برای دیگران نیز زیباتر نمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: بخش عمومی , بازی و سرگرمی , کتاب و مجلات الکترونیکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1361
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : علی چاوشی مرند
ت : یک شنبه 17 دی 1388
.

 

 
  •  
 
 
دروس سال سوم راهنمايي
 

 
 



:: موضوعات مرتبط: بخش عمومی , مذهبی و فرهنگی , کتاب و مجلات الکترونیکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1359
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : علی چاوشی مرند
ت : چهار شنبه 22 آذر 1388
.

 

تحقیق شناخت انواع چوب و کار با چوب

مقدمه

کار روی چوب یکی از حرفه‌های کهن و زیبای ایرانی است
که زیر مجموعه‌هایی همچون منبت‌کاری، “درسازی”، “معرق‌کاری”، “فرنگی‌سازی” (ساختن مبل و صندلی) و “خاتم‌کاری” دارد.

خیلی‌ها معتقدند در بین حرفه‌های هنری کار با چوب،خاتم‌‌کاری از همه زیباتر و باارزش‌تر است. هنر خاتم‌‌کاری در دوره صفویه رواج پیدا کرد و در دوره قاجار به نهایت کمال خود رسید. خوشبختانه این هنر در طول زمان به دلیل کاربرد داشتن در زندگی روزمره مردم از بین نرفت و امروزه در خانه بسیاری از ایرانی‌ها حضور دارد. اما من‌و‌توی ایرانی چقدر درباره این هنر ارزشمند کاربردی-که نمونه‌هایش در خانه‌هایمان هست و به مناسبت‌های مختلف به دوستان و آشنایان هدیه‌شان می‌دهیم- می‌دانیم؟ سبد خرید این شماره اطلاعاتی درباره هنر خاتم‌کاری به شما می‌دهد که می‌توانید بر اساس آن آگاهانه‌تر به سراغش بروید….

خاتم‌کاری یعنی چه؟
«خاتم‌کاری» هنری است برای تزئین جعبه، صندوق، قاب عکس، سازهای سنتی و سایر اشیا. به زبان ساده‌تر خاتم‌کاری یعنی هنر چیدن چوب، فلز و استخوان(امروزه پلاستیک) در کنار هم و ایجاد نقوش زیبا و گاه شگفت‌انگیز.

بعضی‌ها فکر می‌کنند خاتم‌کارها، تکه‌های چوب و فلز و پلاستیک را دانه دانه- آن هم در اندازه‌های چنددهم میلی‌متری- در کنار هم می‌چسبانند و این‌طوری مثلا یک جعبه کوچک طلا می‌سازند اما این تصور غلط است. در واقع مراحل ساخت یک اثر خاتم‌کاری به شرح زیر است:

خاتم‌کارها ابتدا مواد خام مورد نیاز را آماده می‌کنند؛ اول از همه ابزارآلات و چسب چوب و سریش، بعد چوب درخت عناب که قرمزرنگ است، چوب درخت نارنج که رنگش زرد روشن است، همچنین چوب «بقم» و «ساج» که قهوه‌ای رنگ است. البته هنرمندان خاتم‌کار که خودشان یک پا کیمیاگرند، با استفاده از محلول‌های عجیب و غریب طی چند مرحله، بخشی از چوب‌ها را که قهوه‌ای کمرنگ هستند، به رنگ‌های سبز، سیاه، نارنجی و… تبدیل می‌کنند.

اینکه می‌نویسم آماده می‌کنند یعنی که چوب‌ها را به اندازه‌هایی با قطر ۵/۲ تا ۵/۵میلی‌متر و ارتفاع ۷ تا ۱۰سانتی‌متر برش می‌زنند و درمی‌آورند. بعد از آن مفتول‌های باریک فلزی را که عموما برنجی است و در موارد خیلی معدود نقره، به قطعاتی با ارتفاع ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر تبدیل می‌کنند. در گذشته از استخوان یا عاج فیل برای قسمت‌های سفید کار استفاده می‌کرده‌اند که امروزه به دلیل صرفه اقتصادی، از پلاستیک‌های سفید که به نوارهای بسیار باریکی تبدیل شده، استفاده می‌کنند.

در مرحله بعد، خاتم‌کار شروع به کنار هم چیدن آن قطعات باریک و نازک‌شده چوب و فلز و پلاستیک می‌کند؛ به نحوی که نقوش سحرانگیزی ایجاد می‌شود و با این روش باندهایی می‌سازد که عرض ۳ تا ۵ سانتی‌متر و طول ۱۰تا۲۰ سانتی‌متر دارند. بعد هنرمند خاتم‌کار شروع می‌کند به سوهان‌کشی باندهایی که رویشان نقوش زیبایی ایجاد شده است. بعد از سوهان‌کاری و مسطح شدن باند، جناب خاتم‌ساز با اره مویی به برش لایه‌های ۲ تا ۳ میلی‌متری از روی کار مشغول می‌شود و در قسمت آخر به چسباندن آن باندها روی کارهای چوبی می‌پردازد.

البته گفتنی است که گرچه بخش چینش چوب و فلز و پلاستیک در کنار هم، ظرافت و دقت زیادی می‌خواهد ولی مرحله برش باندها و بعد چسباندنشان روی کار، آن‌قدر سخت است و هزار فوت و فن کوزه‌گری دارد که هر تازه‌کاری از پس آن برنمی‌آید و خلاصه اینکه وقتی ما یک کار هنری خاتم را می‌خریم، در واقع فقط لایه رویی‌اش خاتم است و زیر کار چوب معمولی.

انواع چوب :
چوب ها اغلب براساس شکل برگ های درختان به دو گروه: سوزنی برگ و پهن برگ تقسیم می شوند. درختان سوزنی برگ ، دارای برگ های سوزنی شکل هستند. مانند: کاج …. ، این نوع از درخت ها برگ پهن دارند . مانند : گردو.
جنگل های ایران منبع اصلی تهیه چوب و دارای درختان پهن برگ هستند. سوزنی برگان، در کارهای تزئیناتی، ساخت مبلمان و هم چنین تهیه روکش ها، و تخته چند لایی مورد استفاده قرار می گیرند.

خشک کردن چوب :
درخت ، به طور کلی از سه قسمت تشکیل می شود: ریشه ، تنه و تاج ، ریشه در پائین ترین قسمت درخت است که در خاک قرار دارد و وظیفه آن گرفتن آب و مواد غذایی از زمین و رساندن آن ها، از طریق تنه و شاخه ها، به برگ هاست. قسمت بالاتر از ریشه تنه نام دارد. چوب مورد نیاز در صنعت چوب از تنه تهیه می شود.
(تصویر درخت و قسمت های مختلف آن ص ۶۱) بالاترین قسمت درخت نیز تاج درخت است که از شاخه ها و برگ ها تشکیل شده است. مقدار زیادی از مواد غذایی که درخت جذب می کند، آب است. پس از قطع کردن درخت و تبدیل تنه به الوار( یا تراورس) لازم است چوب را خشک نمود تا جمع شود، وزن الوار کاهش یابد و مقاومت آن نیز افزایش یابد. در این صورت قابل پرداخت و رنگ کردن خواهد شد.
چوب ها را بطور کلی به دو صورت می توان خشک نمود
الف – خشک کردن طبیعی (هوای آزاد)
خشک کردن چوب در هوای آزاد یکی از روش های متداول در کارخانه های کوچک صنایع چوبی و کارگاه ها ی درودگری است. برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید، هم چنین حفاظت از بارندگی، دسته های چوب را در زیر یک مکان سقف دار ، که اطراف آن از هر سو ً‌باز باشد، قرار می دهند.
ب- خشک کردن مصنوعی چوب (کوره های چوب خشک کنی)
کوره اتاقکی است که در آن درجه ی حرارت، جریان هوا و میزان دما تحت کنترل است. چوب ها را در این اتاقک قرار می دهند. پنکه های موجود در داخل اتاقک،‌جریان هوای گرم را از بین چوب ها عبور می دهد و باعث خشک شدن چوب ها می شود. از مزایای این روش، ‌نسبت به خشک کردن در هوای آزاد این است که زمان خشک کردن چوب به شدت کاهش می یابد. دیگر این که رطوبت چوب ها را تا هر اندازه لازم باشد می توان تنظیم کرد. هم چنین در این روش، حشره های چوب ها از بین می روند.

ابزار آلات صنایع چوب :
مُغار از ابزار کنده کاری است؛ که برای شکاف دادن،‌کنده کاری ،‌کم کندن و ساختن اتصال های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. مغار از یک قطعه فولادی با لبه ی تیز تشکیل شده که در دسته ی چوبی محکمی، قرار گرفته است. مغارها به دو دسته : ساده و منبت کاری تقسیم می شوند. از مغارهای منبت کاری برای کنده کاری شکل های مختلف استفاده می شود.

نکات ایمنی :
قبل از استفاده مغار، ابتدا باید از تیز و سالم بودن تیغه دو دسته اطمینان حاصل کرد و دقت نمود که تیغه در دسته محکم باشد. به دلیل این که تیغه مغار بسیار تیز است ، بایستی در حین کار با آن ‌دقت کرد تا دست یا انگشتان را زخمی نکند. درضمن برای ضربه زدن به مغار بهتر است از چکش چوبی استفاده نمود و در صورت استفاده از چکش آهنی باید حلقه ای فلزی در انتهای دسته ی مغار وجود داشته باشد.

کار با چوب
۱ – چگونه می توان عمر مفید چوب ها را درمقابل پوسیدگی و هجوم حشره ها افزایش داد؟
به وسیله ی اشباع کردن با مواد آلی و معدنی، آغشته کردن به مواد رنگی (پل استرها)، خشک کردن در کوره، اندود کردن با مواد نایلونی می توان عمر مفید چوب را افزایش داد.
۲ – چگونه می توان سختی و نرم بودن چوب ها را به وسیله رنده و اره تشخیص داد؟
چوب های سخت، هنگام برش دارای خاک اره های نرم هستند. ولی چوب های نرم در هنگام برش دارای خاک اره های زبر بوده و عمل برش سریع بر روی آن انجام می شود . هنگام رنده کاری چوب های سخت، براده های حاصله از رنده، قطر و طول کم و برعکس در چوب های نرم، براده ها – قطر زیاد (کلفت) و طول بیشتری دارند.

۳ – چرا چوب بر خلاف خیلی از اجسام دیگر، ‌روی آب می ایستد؟
به دلیل متخلخل (سوراخ) بودن آن ووزن مخصوص چوب که از وزن مخصوص آب کمتر است.

۴ – چرا تیرهای مورد استفاده در تونل معدن ها را از چوب می سازند؟
الف – مقاومت تیرهای چوبی در برابر رطوبت تونل ها، بیشتر از تیرهای فلزی است.
ب- به علت هشدار دهنده بودن آن، چون چوب قبل از فروپاشیدن ، سر و صدا ایجاد می کند.
ج – سبک است و حمل و نقل آن به داخل تونل آسان تر انجام می گیرد.

۵- اگر چوب طبق اصول فنی و مناسب خشک نشود، چه اشکالی به وجود می آید؟
پس از کاربرد، در چوب ترک و شکاف ایجاد شده و کج می شود.
۶ – چرا چوب های مرطوب زود می پوسند؟
از شرایط رشد و نمو قارچ ها ، حشره ها و حتی میکروب ها وجود رطوبت است. در چوب های مرطوب، این فرصت برای رشد و نمو قارچ و حشره به وجود می آید. در نتیجه باعث پوسیدگی چوب می شود.
۷ – از چوب های پهن برگان بیشتر در چه کارهایی استفاده می شود؟ چرا؟
در کارهای تزئیناتی . ساخت مبلمان و تهیه روکش ها از چوب های پهن برگان بیشتر استفاده می شود. چون تنوع رنگ در این گونه چوب ها بیشتر است.
۸– چوب را به چه منظور خشک می کنند؟
تا وزن آن کاهش و مقاومت چوب افزایش یابد. هم چنین قابل پرداخت و رنگ کردن باشد.
۹– زمان لازم برای خشک کردن چوب در روش طبیعی به چه عواملی بستگی دارد؟
به نوع چوب و ضخامت آن بستگی دارد.
۱۰ – در خشک کردن چوب به روش مصنوعی، چه عواملی قابل کنترل است؟
درجه حرارت، جریان هوا و میزان رطوبت از عوامل قابل کنترل در خشک کردن چوب به روش مصنوعی است.
۱۱ – مزایای خشک کردن چوب به روش مصنوعی را بیان کنید.
زمان خشک کردن چوب کوتاه است. رطوبت چوب ها را تا هر اندازه که لازم باشد می توان تنظیم کرد. حشره و قارچ های چوب خوار به وسیله حرارت از بین می روند. این مزایا در خشک کردن چوب به روش طبیعی وجود ندارد.

برچسب ها:

 



:: موضوعات مرتبط: بخش عمومی , کتاب و مجلات الکترونیکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 4277
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : علی چاوشی مرند
ت : چهار شنبه 22 آذر 1391
.

 

 GeoGebra يك نرم‌افزار مجاني است كه براي استفاده معلمان و دانش‌اموزان علاقه‌مند به رياضيات تهيه شده است. اين نرم‌افزار قابليت حل و پياده‌سازي انواع جبري و محاسباتي و همچنين آماري را داراست. استفاده از اين نرم‌افزار ساده بوده و كاربران به راحتي مي‌توان روش كار با آنرا فرا گيرند. اين نرم‌افزار تاكنون چندين جايزه در حوزه‌هاي آموزشي از آمريكا و اروپا دريافت كرده است.

جزوه کمک آموزشی حرفه دوم راهنمایی دانلود نرم افزار4.0.41 GeoGebra

جزوه کمک آموزشی حرفه دوم راهنمایی دانلود راهنمای نرم افزار

جزوه کمک آموزشی حرفه دوم راهنمایی دانلود جاوا

سایت نرم افزار

 



:: موضوعات مرتبط: بخش نرم افزار , اداری و کاری , نرم افزارهای اداری , نرم افزار های مهندسی , بخش عمومی , کتاب و مجلات الکترونیکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1322
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : علی چاوشی مرند
ت : دو شنبه 20 آذر 1391
.
بازی
 
       چند نفره   
بازی آنلاین فلش تخته نرد - فکری بازی آنلاین فلش  بیلیارد ایت بال چند نفره دو  ایرانی بازی آنلاین فلش شطرنج چند نفره ایرانی دو بازی آنلاین فلش  بازی آنلاین فلش شکار سکه چند نفره دو - تیر اندازی بازی آنلاین فلش دختر مزرعه داری سخت کوش - دخترانه دو نفره چند
بازی آنلاین فلش کافه دار سخت کوش - دخترانه دو نفره بازی آنلاین فلش رویارویی ارتش ها - دو نفره جنگی چند بازی آنلاین فلش مبارزه تک تیرانداز ها- دو نفره جنگی بازی آنلاین فلش  جنگ تانک  ها  - دو نفره جنگی  بازی آنلاین فلش امپراتوری پهناور - دو نفره بازی آنلاین فلش مزرعه داری خانوادگی - دخترانه
بالا ترین بازدید  
       جدید ترین   
بازی آنلاین فلش عشق مزرعه داری دخترانه  بازی آنلاین فلش لاک پشت های نینجا : قدرت مضاعف - اکشن بازی آنلاین فلش فوتبال جام جهانی 2010 قهرمانان سه بعدی- ورزشی
بازی آنلاین فلش هتل خانم جین - دخترانه بازی آنلاین فلش بچه داری به بچه صبحانه بده - دخترانه  بازی آنلاین فلش بن 10 : دونده سریع - ben 10
بازی آنلاین فلش دکوراسیون اتاق خواب - دخترانه بازی آنلاین فلش  بازی آنلاین فلش
بازی آنلاین فلش تخته نرد - فکری بازی آنلاین فلش مزرعه داری فرنزی 3 : عصر یخبندان - دخترانه بازی آنلاین فلش
بازی آنلاین فلش بسکتبال بازی آنلاین فلش  بازی آنلاین فلش آشپزی باقلوا - دخترانه
>>> ادامه...
بازی آنلاین فلش مزرعه داری پرورش خرگوش - دخترانه بازی آنلاین فلش شورش در جنگل - تیراندازی بازی آنلاین فلش هتل بارون - هتل داری مدیریتی استراتژیک
بازی آنلاین فلش دزدان دریایی : بادبان سیاه بازی آنلاین فلش کشتار وسیع 4 - اکشن بازی آنلاین فلش کامیون سواری حمل بار با کامیون  ورزشی
بازی آنلاین فلش زامبی ها در بزرگراه - تیراندازی بازی آنلاین فلش شکار مشعل - تیراندازی بازی آنلاین فلش آهنگری جک اسمیت - ادونچر
بازی آنلاین فلش فقط حمله، عقب نشینی هرگز - استراتژیک بازی آنلاین فلش ماهی خشن 3 - اکشن بازی آنلاین فلش شینوبی : نینجای خشمگین
بازی آنلاین فلش بازی های المپیک - ورزشی بازی آنلاین فلش جنگ جهانی: خاطرات بازی آنلاین فلش ده ها زامبی - تیر اندازی
>>> ادامه...
بالاترین رای   
بلاگ   
بازی آنلاین فلش محاصره شهر 3 : مبارزه در جنگل بازی آنلاین فلش تسلط ویروس زامبی ها 2 - استراتژیک بازی آنلاین فلش نهنگ قاتل 2 موبی دیک - اکشن
بازی آنلاین فلش آهنگری جک اسمیت - ادونچر بازی آنلاین فلش مدیریتی امپراتوری فروشگاه ها 2 - استراتژیک بازی آنلاین فلش توپخانه - اکشن فیزیک
بازی آنلاین فلش بازی های المپیک - ورزشی بازی آنلاین فلش فوتبال بین کله ها - ورزشی بازی آنلاین فلش خون آشام ها و گرگنماها - استراتژیک
بازی آنلاین فلش پرواز موشک کاغذی - ادونچر ماجرایی بازی آنلاین فلش آموزش پرواز 2 - اکشن بازی آنلاین فلش همسایه آزاری 2 - استراتژیک
بازی آنلاین فلش سرزمین جنگی - استراتژی جنگی بازی آنلاین فلش جنگ شاخک ها : تهدید بنفش - استراتژی بازی آنلاین فلش تانک ها در نبرد
>>> ادامه...
به سایت فلش خور خوش آمدید.>

بازی آنلاین


بازی آنلاین انلاین
تصادفی   
بازی آنلاین فلش جرقه و گرد و غبار - اکشن بازی آنلاین فلش فرماندار پوکر تگزاسی هولدم - فکری بازی آنلاین فلش  بازی آنلاین فلش  بازی آنلاین فلش  بازی آنلاین فلش دم خشمگین - اکشن
بازی آنلاین فلش پارک بازی بچه ها - دخترانه بازی آنلاین فلش آشپزی پیلا - دخترانه بازی آنلاین فلش شاهزاده ایرانی : مسیر اصلی


:: موضوعات مرتبط: بخش عمومی , بازی و سرگرمی , بازی های کامپیوتری , بازی های آنلاین , ,
:: برچسب‌ها: بازی , انلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1690
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : علی چاوشی مرند
ت : یک شنبه 21 آبان 1388
.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تبلیغات
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی